Halv åtta hos mig: Part 1.

Vi har kommit på en sjukt bra idé, vi tjejer.
Varje måndag i fem veckor framöver blir det temavecka: Halv åtta hos mig. Alla bjuder varandra på en tre-rätters middag som de själva lagat, och till slut har alla bjudit och fått smaka varandras festmåltider. Vardagslyx? Ohja!

I måndags var det Josefines tur. Hon var först ut, och hon satte en hög ribba med sin galet goda kräftstjärtsoppa till förrätt, sina nötfärsbiffar med smält mozzarella och ugnsstekt potatis till huvudrätt, samt vit chokladmousse till efterrätt.

Om ungefär två veckor är det min tur. Ska bli grymt kul faktiskt!
Det är ett perfekt tillfälle att testa sina egna matlagningskunskaper och använda fantasin!
Är inte helt säker på vad jag ska laga än, men jag har ett par idéer som verkar ganska lovande. Ska sätta mig och googla på recept framåt helgen och sedan tänkte jag laga en testmiddag till mig själv för att se hur det smakar. Man vill ju inte chansa, utan hellre testlaga maten först så att man inte riskerar att misslyckas totalt när det är dags på riktigt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0