Alone.

Det ser ut som om jag kommer att bli kvar här i Jönköping.

Egentligen vill jag inte. Men jag känner att jag inte har så många andra valmöjligheter. Här finns det program jag vill läsa och jag kan välja om jag vill läsa 2 eller 3 år. Dessutom verkar utbildningen riktigt bra, i alla fall såhär långt.

Boendet är den främsta orsaken till att jag inte vill stanna. För stället jag bor på nu är gammalt och ofräscht, och ligger en bra bit utanför stan i ett eget litet samhälle. Det är lite hostel-känsla över det hela; delad toalett och dusch, ett kök som man helst inte vistas i och ett sovrum som känns som ett billigt motellrum i en amerikansk film. Inte okej.
Jag ska vara ärlig: det är inte helt obeboeligt, men jag är van vid att bo fint. Och att det luktade spya inne på toaletten igår när jag kom in för att borsta tänderna är bara en av de anledningar till att jag vill ha en egen lägenhet eller ett korridorsrum i stan och tillgång till en egen toalett, eller åtminstone bo i en delad (och desto fräschare!) lägenhet med högst 3 personer.

Funderar på att göra en sen anmälan till DDM och hoppas på att jag kan byta ut de kurser jag redan läst, plus några andra, mot sådana som inriktar sig mot Grafisk deisgn. Det borde i teorin funka.


Seriöst, är helt villrådig. Jag hatar att inte veta vad jag ska göra, det känns som om hela mitt liv hänger på dessa beslut och det är skitjobbigt. Vill börja gråta så fort jag tänker på det.

In times to come I'll rise above this,
But for now I can't, I'll just sit here.
My dreams have fallen once again.
My dreams have fallen once again.

I need something to fill this void I'm in.


Architects - We're All Alone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0