Utekväll #1

Min första utekväll här i Jönköping blev på Huset i centrum. Dålig musik på översta våningen, lite bättre på den undre våningen. Åtminstone sådan som är roligare att dansa till än dunkande musik (house kanske?) som bara låter exakt likadan hela tiden.

Kvällen var dock inte helt fri från missöden och kaos, men jag hade kul i alla fall, och det är ju huvudsaken.

Josefine lyckades bland annat bli inlåst på en av toaletterna och vi försökte få ut henne i säkert en kvart. Därefter kom det en tjej som sa till henne att låsa så mycket hon kunde och sedan låsa upp, och helt plötsligt gled dörren upp, bara sådär. Hon kanske hade råkat ut för samma sak själv, vem vet, hahah.
Och vi försökte i minst en timme, om inte mer, försöka hitta Frasse som var spårlöst försvunnen, för att få hjälp med att få tag på Elins grejer, det vill säga mobil, jacka, busskort, och jag vet inte vad. Helt omöjligt.

Förresten, måste tacka Sandra och Maria som räddade mig från "Mr Bite Me" (lång historia, lol) som vägrade lämna mig ifred på dansgolvet och inte kunde ta en hint. Ett varnande finger och ett par hårda ord och så var det fixat. Hahahaha! Så kul. Jag älskar att se ovälkomna främlingar bli dissade.
Och ett stort tack även till den snälla busschauffören som lät mig åka med när jag skulle hem, trots att jag saknade tre kronor till biljetten. Jag hade inte gärna velat gå hela vägen hem klockan 02.30 på natten, särskilt inte ensam, och särskilt inte då det förmodligen skulle ha tagit minst en timme.

Kommentarer
Postat av: Josefinis

Du vet att vi ska fixa en blind date med "mr bite me" åt dig!!! You know you want him!

2010-10-13 @ 23:36:16
URL: http://piiinkprincess.blogg.se/
Postat av: i

Snarare bite date? XD hahah, nä usch...

2010-10-14 @ 21:08:41
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0