Weekend warriors.

Helgen har varit sjukt, sjukt nice!

Den började med en tågresa hem till Uppsala på fredagen, som följdes av en soft filmkväll tillsammans med Gila, Sandra och Mats. Vi gick till Willys och hyrde Armored och The Invention of Lying, som båda var bra och sevärda. Den senare var en udda komedi om en fiktiv värld där världens första lögn "uppfinns" av huvudpersonen. En skrattframkallande film, mycket på grund av karaktärernas brutala ärlighet som hela tiden kommer som ett slag i ansiktet; är man ful så får man veta det, haha.

I lördags åkte jag sedan till Stockholm för att fira Mirjas födelsedag. Det var maskerad och på plats fanns Snövit, en reptilkvinna, en burlesque-zombie, en vampyr, en sliskig italienare (som egentligen skulle föreställa Stalin), Thomas DiLeva med grönt hår, en hippie, djävulen och en bödel med en systemetkasse som huva. Och sist men inte minst; Kat Von D i egen hög person!
Det var en riktigt lyckad fest och jag ville egentligen inte åka därifrån framåt natten, men eftersom jag skulle hem till syrran och så dagen efter kändes det bättre att vakna upp i sin egen säng. Det tog mig för övrigt en evighet att tvätta ur den svarta färgen ur håret, och det syns fortfarande spår av grått i topparna, hahah.







På söndagen sov jag alltså lääänge, duschade sedan av mig allt smink och den stelnade hårfärgen, och därefter samlades familjen hemma hos Gila där det bjöds på en sjukt nice middag bestående av marinerad lövbiff med ris och ett ugnsbakat bröd fyllt med fetaost och soltorkade tomater. Mums!
Hennes pojkvän Mats kom även över och fikade med oss en stund senare, och vi åt fransk chokladtårta vilken måste vara den godaste butikstårtan e-v-e-r. Tror fan att jag ska ta en bit nu :3. Over and out!
Wow, I just took one of the biggest poops of my whole life. What are you ordering?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Du skulle haft kvar hårfärgen, den passade dig :)

2010-11-09 @ 18:54:40
Postat av: i

Haha tack! fast håret blev helt stelt av den så det kändes inte så lockande ^^ plus att den färgade av sig på kläderna. men funderar faktiskt på att färga håret mörkare snart :3

2010-11-11 @ 01:54:33
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0