April, april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill!

Igår var det första april och jag kan stolt säga att jag inte blev lurad.
Marre skickade ett sms och skrev att A Day To Remember varit med om en olycka och att två av bandmedlemmarna avlidit på plats medan de andra förts till sjukhus. "Jag hörde det på radion."
Först trodde jag bara att det var ett dåligt skämt, eftersom jag för det första vet att bandet inte vanligtvis omnämns eller spelas i svensk radio, och det hela för det andra var så hemskt att det inte kunde vara sant. Jag tänkte att "skulle ADTR ha råkat ut för en olycka? Jag skulle inte tro det va."
Och sedan kom jag på vilket datum det var, och det förvånade mig inte ett dugg att den här grabben försökte luras. Istället blev det nästan en självklarhet och jag andades genast ut då jag därmed säkert kunde veta att olyckan inte hade inträffat.

Senare under dagen berättade min mamma å andra sidan om något hon faktiskt hörde på radion. Man hade tydligen kommit med ett förslag om att husvagnar endast ska få köra på nätterna, och i och med detta fick lyssnarna ringa in och förmedla sina åsikter. Många var givetvis upprörda och arga, och en kvinna sa: "om vi bara ska få köra på nätterna, när ska vi då sova?!"
Det visade sig en stund senare att detta endast varit ett aprilskämt. Och ett roligt sådant enligt mig, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0