China-land!

Från Jönköping till Landvetter flygplats, från Landvetter till Köpenhamn och från Köpenhamn till Beijing - så har resvägen sett ut hittills och nu är vi äntligen framme i Kina!
Planet från Köpenhamn var lite småförsenat på grund av ett fel på bromsarna, vilket ledde till att vi kom fram cirka en och en halv timme senare, men flygturen gick bra trots att jag inte fick så mycket sömn som jag hade önskat (vilket kanske mest berodde på att det är sjukt obekvämt att sova sittandes).

Tänkte inte skriva så mycket mer för den här gången, utan avslutar med några foton från vår första dag i Beijing/Peking.


Första kinesiska måltiden bestod av friterad kyckling med ris.


Turistgata, kvällstid.


Jag och Madde på ett fint tehus. Provade äkta kinesiskt te som skulle hjälpa mig att få förbättrad syn. Eftersom jag inte gillar te i vanliga fall var det ingen höjdare, men vem vet, jag kanske tvingar mig själv att fortsätta om det påståendet visar sig vara sant, haha.

Kommentarer
Postat av: Ethan.W

oj oj oj, om det är sant att du får bättre syn på att dricka té, då får jag ta och åka dit! Lilla farfars syns här börjar bli värre och värre med åren vet du.

2012-04-04 @ 22:14:31
Postat av: MirjaMira

Gud va kul att du e där nu! XD

Ha de så kul sötnos.

2012-04-05 @ 20:19:02
Postat av: i

Haha, fast det har inte funkat hittills tyvärr... istället har mina linser fastnat och jag har inte kunnat få ut dem på hela dagen. Börjar få lite panik måste jag säga.



Jaaa! Galet! Tack babe, det ska jag :D

2012-04-07 @ 17:24:49
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0