Beijing, dag 4.

Redan klockan sju på morgonen var det dags att ge sig av till Muitanyu och den Kinesiska Muren. Det var en häftig upplevelse att vandra på muren, dock också väldigt ansträngande. Tusentals trappsteg, och min kondition är som ni förmodligen vet inte den bästa. Plus att det var sjukt läskigt att klättra i brant uppåtgående trappor utan att ha mycket att hålla sig i - hej höjdrädsla. Men jag kämpade på och njöt av upplevelsen så länge den varade! Totally worth it.

På kvällen tog vi sedan ännu en tur till ett köpcentrum-område där vi åt middag, shoppade lite smått (en fin läderplånbok för min del), åt god glass med browniesdeg, besökte en stor bokaffär och köpte en bunt med snygga nattliga vykort tagna på olika platser runtom i Beijing!


Kinesiska Muren i all sin prakt!


Som sagt, oändliga trappor.

"Rada upp er tjejer, för nu är det fotodags!"

Tower of The Great Wall, eller något!

Close-up på murväggen. Snodde med mig en lös sten som souvenir, höh!

Vy över omgivningen.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej!

Vad mycket roligt och spännande ni gör! :) Och kul att få se så många bilder. Ska ni turista den första veckan och göra något typ av skolprojekt senare? Vi har ju pratat om din resa tidigare men är ändå inte riktigt på det klara med vad du ska göra därborta...

Hur som helst, ha det bra och njut till fullo! ^^ Ser fram emot att läsa mer.

Många kramar/Sofie

2012-04-09 @ 15:28:38
Postat av: Anna

Åh vad nice!! Lite avis nu alltså.. skulle åkt med ;) Hoppas ni har det gryyyymt! Vi har snö....

2012-04-09 @ 21:42:44
URL: http://annajosefinaw.blogg.se/
Postat av: Mario Mufasa

De hör bilderna gjorde mig att tänka på filmen "Mulan" det första man ser i filmen är den kinesiska muren samt soldaterna som stod på varenda hustorn och det enda saken de kunde görs för att varna att fienden var nära var att tända ett stort eld/brasa och sedan alla som befann sig i varje torn tände sina bras

2012-04-10 @ 00:40:12
Postat av: Mario Mufasa

(Råkade trycka på skicka, oups)

Ja, till slut tändes alla brasor i alla torn efter varandra och det Kinesiska imperiet var tvungen att göra sig redo för anfall. Men hur som helst... börjar babbla om ingenting... Ha det bra där borta min vän!

2012-04-10 @ 00:47:13
Postat av: i

Sofie: Verkligen! :) det är inte varje dag man får uppleva så mycket nya spännande saker (förutom nu då, höhö). Yes, det är precis vad vi ska göra/har gjort. Turista i Peking och Shanghai, där vi befinner oss nu. Sedan åker vi till Ningbo där vi ska bo i tre veckor och arbeta med ett projekt. Kommer nog skriva om det lite senare! :) Absolut, det ska jag! Kramkram



Anna: Haha, ja det skulle du! Är underbart här. Hoppas att du har det bra på praktiken, och att snön försvinner därhemma snart! ;)



Mufasa: Haha, där ser man! Den filmen är bra har jag för mig. I will, I will!

2012-04-10 @ 18:39:04
URL: http://shipwrecked.blogg.se/
Postat av: Charlott

Måste ba säga att du ser jävligt snygg ut på bilden, Ms. Blond svensk ;D

2012-04-15 @ 08:04:10
Postat av: i

Hahahha, va vänta nu. Vilken bild? Är du vaken Calle? XD

2012-04-17 @ 16:18:56
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0