TEMAVECKA: Mat!

Yes, sådan är i alla fall tanken!
Och jag tänkte därför försöka lägga lite extra krut på att laga god mat till middag denna vecka, för att sedan dela med mig av de olika rätterna här på bloggen. Det blir helt enkelt roligare matlagning då!


Tisdag:

Ugnsstekt potatis med fläskfilé i marinad (rester från helgen) och panerade skinkbiffar som fick fungera som någon slags utfyllnad då fläskfilén inte riktigt räckte till en hel portion. Biffarna blev en aning brända, haha. Det är nämligen lite av en specialitet när det gäller mig! :$


Skärpan blev lite off. Just sayin'.


Onsdag:

Världens enklaste "recept" på Pasta Carbonara, endast bestående av pasta, stekta bacontärningar och matlagningsgrädde. Jag tärnade inte ens baconet själv - tummen upp!



Kommentarer
Postat av: Josefinis

Vet inte varför, men det känns verkligen som om att det skulle vara lingondryck i glaset? :D Is it?

2011-01-26 @ 23:54:24
URL: http://piiinkprincess.blogg.se/
Postat av: i

Det är svartvinbärsdryck, asgod! :D

2011-01-28 @ 12:06:02
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0