Tisdag, 12 april, 2011.

Tänkte att jag skulle dra en uppdatering medan jag ändå har gott om tid, och skriva lite om vad jag har sysslat med under helgen och de senaste dagarna.

Helgen har bland annat bestått av spontanbio med Emma, Hanna och Deniese, grillning med klassen och en hel del chill både hemma, ute och hos andra. Två trevliga kvällar, utan tvekan!

Den utvalda biofilmen var I Am Number Four, som inte riktigt nådde upp till mina förväntningar, men som ändå var bra. Jag gillade grundstoryn och de snygga effekterna, men tycker att vissa saker borde ha förklarats bättre. Det öppna slutet gör mig dock ganska säker på att det kommer en uppföljare, så vem vet, förklaringarna kanske kommer...

Söndagen spenderades hemma med att ta det lugnt. Var duktig och diskade allt som stod i diskhon, eftersom den började svämma över och jag inte hade några rena glas kvar, ehe.
På kvällen kom Emma och Hanna över och spelade Guitar Hero, och vi gick lös på trummorna med stor entusiasm. "En, två... en, två tre! EN, TVÅ... EN, TVÅ, TRE!"
Så fort jag köpt en till spelkontroll blir det GH-fest hos mig med sjungande och spelande som aldrig förr. Det är synd att de är så satans dyra bara... Det kommer nämligen svida en aning i plånboken, men det får vi hoppas att det är värt det!

Och igår var det webbprogrammeringsprojekt (längsta ordet ever?) som stod på schemat. Jobba, jobba, jobba, och försöka lista ut hur vi skulle gå vidare när det gäller programmeringsdelen, som till skillnad från designdelen är långt ifrån klar. Men det lyckades vi bara delvis med. I övrigt har vi dock hunnit ganska långt, vilket känns väldigt skönt!
Anyway, därefter blev det A6 med Hanna och Emma, som shoppade skor och lite annat. Och för en gångs skull var faktiskt jag den enda som inte köpte något, haha :D.

Nu sitter jag här och lyssnar på lite fin musik i form av More Than Life och ska strax fortsätta med mitt "självporträtt" i Illustrator, som är en del i programmeringsprojektet. Sedan ska jag nog sätta mig och läsa i sängen, och kanske tjuväta lite chips/popcorn, trots att det är vardag, eller varför inte både och? Är fett sugen, haha!

Det råkade bli ett väldigt långt inlägg, men det får ni leva med. Om det nu ens är någon som läser det, lol.
Dags för en liten uppdatering? I think so!
Helgen plus de senaste dagarna har varit riktigt nice.

I fredags blev det spontanbio med Emma, Hanna och Deniese. Vi såg I Am Number Four, som inte riktigt nådde upp till mina förväntningar, men som ändå var bra. Jag gillade grundstoryn och de snygga effekterna.

I lördags var det grillning med DG-folk som gällde, och det var kul att se att så många dök upp! Vi spelade fotboll och chillade i eftermiddagssolen, och senare bar det vidare hem till Robin och co. där det blev mer chill, lite TV-spel och frisörlekar - dels på gosedjur och dels på människor :$ Haha. En trevlig kväll allt som allt!

På söndagen var jag sedan bara hemma och tog det lugnt, och tråkade mest hela dagen. Var duktig och diskade allt som stod i diskhon, eftersom den började svämma över och jag inte hade några rena glas kvar, ehe.
På kvällen kom Emma och Hanna över och spelade Guitar Hero, och vi gick lös på trummorna med stor entusiasm. "En, två... en, två tre! EN, TVÅ... EN, TVÅ, TRE!"
Så fort jag köpt en till spelkontroll blir det GH-fest hos mig med sjungande och spelande som aldrig förr. Det är synd att de är så satans dyra. Det kommer nämligen svida en aning i plånboken, men det får vi hoppas att det är värt det!

Igår (måndag) var jag först i skolan och hade föreläsning, varefter vi jobbade med webbprogrammeringsprojektet (längsta ordet ever?). Vi har hunnit ganska långt nu, vilket känns gött! Nu gäller det bara att vi försöker förstå hur vi ska gå vidare när det gäller programmeringsdelen, som till skillnad från designdelen är långt ifrån klar. Usch, gillar inte att det är så himla komplicerat, känns liksom som om det kommer at flera år innan jag lär mig hur man gör...
Anyway, sedan åkte jag till A6 med Hanna och Emma och shoppade skor och lite annat. Eller ja, de shoppade, och för en gång skull var faktiskt jag den enda som inte köpte något, haha :D.

Nu sitter jag här och lyssnar på lite fin musik i form av More Than Life och ska strax fortsätta med mitt "självporträtt" i Illustrator, som är en del i programmeringsprojektet. Sedan ska jag nog sätta mig och läsa i sängen, och kanske tjuväta lite chips/popcorn, trots att det är vardag, eller varför inte både och? Är fett sugen, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0