Beijing, dag 5.

Det blev tyvärr inget zoo. Istället åkte vi och letade upp en optiker som kunde ta en titt på mina ögon då jag var rädd för att linserna hade fastnat. Men eftersom jag såg lika dåligt som jag gör utan dem vore det konstigt om de satt i, men trots det så kändes det verkligen så. Det visade sig dock att de inte gjorde det, så de måste ha ramlat ut utan att jag märkte det när vi stressade för att komma iväg till muren (i zombietillstånd, bör tilläggas). Hela grejen känns väldigt komisk såhär i efterhand... haha.

Anyway, när detta var avklarat köpte vi varsin glass för att peppa upp oss lite i värmen och åkte sedan tillbaka till Silk Market för att inhandla lite fler fina saker och göra ännu ett antal bargains. Köpte bland annat ett iPhone-skal, en fickspegel, en fett snygg keps och ett par solglasögon med styrka(!) som jag fick för 90 spänn. That's what I call awesome shopping! Ska försöka fota alla nya saker sedan så att ni får se!

Kepsen köpte jag av en supersöt kinestjej som av någon anledning trodde att jag var femton år. Jag kontrade med att fråga om hon själv var femton, för det såg hon verkligen ut att vara, men vi blev båda väldigt förvånade när vi avslöjade våra riktiga åldrar, haha. Appropå söta kinestjejer finns det väldigt många sådana i detta land. Har sett ett par stycken med riktiga dollfaces, och det finns väldigt många som klär sig i supersöta kläder. Blir faktiskt lite sugen på att köpa mig lite söta plagg till min egen garderob. MEN, söta killar är det dock stor brist på... Tyvärr, haaaha.

Här kommer lite bilder från den gångna dagen:



På kvällen tog jag och Madde en tur till Olympiska Stadion. Häftigt!



På vägen hem experimenterade vi lite med kamerorna vid motorvägen, vilket resulterade i detta:




Vi har för övrigt ankommit till Shanghai. Åkte snabbtåg från Beijing/Peking igår (måndag), vilket tog fem timmar, och nu sitter vi här i hotellkorridoren och utnyttjar den svaga Wi-Fi-uppkoppling som finns. Men men, nu är det hur som helst sovdags! Tomorrow's a brand new day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0