Good to be back.

Efter de två långa och intensiva (men inte desto mindre underbara) veckorna jag hittills hunnit spendera i Jönköping var min plan att slappa järnet hela helgen igenom, men riktigt så blev det inte.

I lördags åkte jag en sväng till IKEA och inhandlade lite nyttiga saker till hemmet. Bland annat hittade jag en fin skohylla, bordsunderlägg/tabletter till köket, en kastrull, en sil och såna smarta klädkrokar som man fäster på ovansidan av dörren.



Senare begav jag mig hem till Elin där vi hade vår egen lilla kräftskiva och en massa filmmys. Första gången någonsin som jag smakade kräftor. Var lite småäckligt att suga på dem och ta sönder dem för att få ut köttet måste jag säga, haha, men det smakade gott i alla fall!

På söndagen blev det bowling med tjejerna, vilket var skitkul. Såhär i efterhand känner jag mig dock lite som en gamling med tanke på att jag fått träningsvärk i höften och armen, men det är fväl sånt man får ta, haha. Efter bowlingen käkade vi på Evergreen och gick sedan hem till Josefine för att kolla på säsongspremiären av Idol samt filmen Hop som var supersöt och bra.


Igår var det sedan dags för tjejerna att gadda sig, så vi åkte in till tatueringsstudion alldeles nervösa och uppspelta. Till och med jag var nervös, fastän jag bara var där som moraliskt stöd, haha. Det gick hur som helst bra för dem, och båda resultaten blev riktigt nice! Blev faktiskt sugen på att göra min planerade tatuering nu också, men nä, det får vänta tills i vår eller något.

Nu ska jag ta och käka lite chokladpudding och kolla på ett avsnitt av True Blood innan jag går och lägger mig. It's good to be back; i staden, i lägenheten, med vännerna, och i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0