Whoop-ee-freaking-doo!

Allting är fixat och jag är så sjuuukt lättad. Mitt problem är härmed ur världen.
Ett par mail och ett telefonsamtal till Antagningen och den sena anmälan var plötsligt raderad ur min ansökan.

Det tog mig ett (rejält miss)tag för att komma fram till detta beslut, men nu är jag säker på min sak. Att stanna kvar i Jönköping är det bästa jag kan göra. För sanningen är att den här staden erbjuder mig en utbildning som ingen annan stad har. Och jag har dessutom inte råd att slösa bort min tid på att vänta på "bättre" möjligheter. Livet är tillräckligt kort ändå.
Så även om det betyder att det är många mil hem till nära och kära, och att jag dessutom blir tvungen att stå ut med ett mindre fräscht boende, så får jag se saker och ting från den ljusa sidan; denna utbildning kommer förhoppningsvis ta mig många mil på resan mot mitt framtida drömjobb inom designbranschen.

Nu fattas det bara att jag får mitt första studiebidrag för terminen så att min inre shopaholic kan få gå loss på världen och fylla garderoben med några av höstens äckligt snygga klädnyheter. COME ON, COME ON!


...You know this isn't what we planned on.
Come on, come on!
Tell me we'll be okay.


A Day To Remember - Holdin' It Down For The Underground

Kommentarer
Postat av: Challe

Vad skönt att höra.

Om du blir kvar en längre tid i Jönköping så betyder det kanske att man får en chans i framtiden till att besöka dig oxå ;)

Lycka till nu med din nya utbildning - btw, vad blir det nu som du pluggar?

2010-09-06 @ 16:42:06
URL: http://wingmar.livejournal.com/
Postat av: i

Du får mer än gärna komma och hälsa på :D.

Men jag kommer definitivt att vara i Uppsala över julen, så om du kommer hem då förväntar jag mig att vi träffas! Hela gänget (Y).



Tack babe! Grafisk design och webbutveckling heter den. Jag tror att det kommer bli bra trots allt!

2010-09-06 @ 16:55:54
URL: http://shipwrecked.blogg.se/
Postat av: Challe

Då blir det kramparty till Jul och nyår ^w^

Det blir det säkert, så länge som du känner själv att det är det.

vad exakt kommer du studera ?(titeln säger ju bara en bråkdel liksom)

När kommer du flytta till nya lägenheten/rummet?

2010-09-07 @ 18:06:06
URL: http://wingmar.livejournal.com/
Postat av: i

Ohjaaa! ^^.



Jadu, det blir väl lite av varje inom digital media egentligen. Vi lär oss t.ex. skissteknik, bildredigering, att göra typsnitt, logotyper och layout med hjälp av photoshop och illustrator, tryck, grafik/animation/3D samt foto och video. Och webbdelen inriktar sig på att skapa och designa hemsidor, databashantering osv. Sen kommer vi även ha kurser som företagskunskap och marknadskommunikation.



Jag har ju redan ett rum (utanför stan) och där kommer jag att bo kvar om jag inte får något bättre erbjudande snart... lägenheter växer inte precis på träd här, haha. Så man får ta det som finns :P.

2010-09-08 @ 15:20:14
URL: http://shipwrecked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0