Life is hard enough.

Ambitions fail, complications hail, all when my insecurities all fucking prevail.

The pressure rises and I feel the strain.
The doubt begins and confusions reign.
Directionless, where do I turn?


Life is hard enough as it is.


Okej. Imorgon åker jag till Jönköping.
Har svårt att känna någon glädje över att behöva åka, men försöker som alltid att se positivt på det hela.
Jag ser det därför som en tillfällig resa hemifrån, för att ta reda på vad jag tycker om staden och klassen. Är som vanligt nervös för att börja i en ny klass, särskilt då de andra förmodligen redan hunnit bekanta sig med varandra. Men det är ju inte första gången jag åker till en ny stad just för den här sakens skull. Been there, done that. Har dock aldrig känt mig lika utlämnad som nu. Ensam, osäker, rädd. Besviken, ledsen, nedslagen.

Och sjukt nervös inför var jag ska bo; allting hade varit så mycket enklare, och framförallt bättre, om jag hade kunnat få en egen lägenhet eller ett studentrum i centrum istället för att bo på något gammalt, läskigt tjejboende utanför stan. Men att tro att något är lätt i dessa tider är samma sak som att vara orealistisk. Tur att det är billigt i alla fall, för det är väl det enda som känns uppmuntrande i skrivande stund.

"I've been knocked down before. Time to get the fuck up!"

Men vem vet, det här kanske är mitt öde. Om inte så är det i alla fall en chans till att upptäcka något nytt. Vill man inte stanna kvar kan man alltid flytta därifrån.


Have Heart - Life Is Hard Enough

Kommentarer
Postat av: Challe

Du ska inte vara rädd vännen!

SOm du säger du har klarat det förut, så du kommer klara det denna gång också. Och om tjejerna e på dig så får du ge dem en spark i rövan ;)

Så det blev Jönköping denna gång, vad kommer du läsa? Hur länge?

Du måste uppdatera bloggen nu så man får veta hur det går där borta! ;3

2010-08-30 @ 11:40:51
URL: http://wingmar.livejournal.com/
Postat av: i

Hahaha, kunde inte låta bli att skratta när jag läste detta. tack för uppmuntran <3



Precis, fast håller fortfarande tummarna för Borlänge, till sista sekunden!

Men om det blir JKPG ska jag gå grafisk design och webbutveckling i två år, kanske mer. Är sånt som jag vill läsa i alla fall, så hoppas det blir bra.



I will, I will! Jag har ju åtminstone en trogen läsare, so I kinda have to :D lol!

2010-08-30 @ 12:20:40
URL: http://shipwrecked.blogg.se/
Postat av: Challe

Precis, jag är ju fasiken ditt största bloggar-fan ;D

Håller tummarna tillsammans med dig

d(^ . ^)b

2010-09-03 @ 15:38:40
URL: http://wingmar.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0